Reklama
  • Poniedziałek, 23 lutego 2015 (12:05)

    Gdy dokuczają ci żylaki, cierpisz na obrzęki stóp, zastosuj kurację, która wzmocni ściany żył. 2 łyżeczki ziela gryki zalej filiżanką wrzątku, a następnie gotuj jeszcze ponad 30 min. Odstaw na 10 min, po czym prze cedź. Pij 2-3 filiżanki odwaru dziennie przez 1-2 miesiące.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 18 lutego 2015 (14:00)

    Wieczorem twoje nogi są opuchnięte? To pierwszy sygnał świadczący o tym, że stan naczyń krwionośnych może budzić obawy. Sprawdź, na jakie jeszcze objawy zwrócić uwagę. tekst: Ilona krawczyk

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 18 lutego 2015 (13:05)

    Mój mąż od kilku lat ma nad kostką nogi ciemne plamy, które często robią się prawie czarne i powoli się powiększają. Lekarz rodzinny nazwał to „przesiąkaniem” krwi, skierował na badania krzepliwości (wyniki są w granicach normy) oraz USG kończyny (żyły głębokie wydolne, brak cech zakrzepicy i obrzęku). Mąż zażywa Detramax, smaruje żelem, ale to nic nie daje. Czy to jest niebezpiecz ne, co robić? Maria, Kalisz

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 18 lutego 2015 (13:05)

    Do wanny nalej zimnej wody i dolej 2-4 filiżanki octu. Nogi trzymaj w wodzie z octem około 10 min (brodząc zawsze wyjmuj jedną stopę całkowicie z wody). Po kąpieli nie wycieraj stóp, wystarczy strząsnąć wodę i założyć skarpety. Kąpiel taka ma działanie przeciwobrzękowe i pomaga przy chorobach żył. Warte polecenia są także okłady z octu: do miski wlej 100 ml octu, dodaj 1/2 łyżeczki soli, dokładnie wymieszaj. Tak przygotowanym

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 10 lutego 2015 (13:00)

    Lekarz przepisał mi rajstopy przeciwżylakowe II stopnia ucisku, ale to na nic, bo są tak ścisłe, że nie wchodzą mi na uda. Jak je naciągać na nogi? Grażyna z Kalisza

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 9 lutego 2015 (13:00)

    To częsta przypadłość o tej porze roku. Jeśli jednak utrzymuje się w ciepłym otoczeniu, powinna dać do myślenia.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 9 lutego 2015 (13:00)

    Ruch. Podczas spaceru, marszu, biegania, pływania, jazdy na rowerze, tańca itp. form aktywności, dzięki rytmicznym skurczom mięśnie nóg przepychają krew w kierunku serca. Ćwiczenia: 1. „Rowerek” – leżąc na plecach, „pedałuj” nogami w powietrzu. 2. Wspinaj się na palce i szybko opadaj na pięty. 3. Stojąc, przestępuj z nogi na nogę, co jakiś czas zrób kilka przysiadów. Leżenie z nogami uniesionymi powyżej poziomu, na którym znajduje się serce. Możesz n

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 9 lutego 2015 (13:00)

    Długotrwałe sie dzenie, zwłaszcza z nogą na nodze – bo w takiej pozycji naczynia krwionośne są uciśnięte. Długotrwałe stanie – bo nie pracują mięśnie, których skurcze powinny wspomagać przepływ krwi. Nadwaga – bo serce musi wykonywać bardziej wytężoną pracę i układ żylny pracuje gorzej. Wysokie obcasy – bo mięsień łydki uciska żyły i pogarsza ich pracę; żylakom sprzyjają też ścisłe ściągacze skarpet. Długie opalanie się, gorące kąpiele, sauna – bo sprzyjają rozszerzaniu się naczyń żyln

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 9 lutego 2015 (13:00)

    Najczęściej traktujemy tę przypadłość jako skutek zmęczenia długim staniem czy chodzeniem. Zdarza się jednak, że przyczyna może być poważniejsza...

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 23 stycznia 2015 (15:00)

    Dokuczają ci po całym dniu. Z ulgą zdejmujesz buty i wkładasz kapcie. Sprawdzone domowe sposoby przyniosą ci ulgę.

    Czytaj więcej Komentarzy:0