Reklama
  • Czwartek, 28 sierpnia 2014 (14:05)

    Upały, siedząca lub stojąca praca sprawiają, że nasze nogi stają się ciężkie i obolałe. Dzieje się tak w wyniku m.in. złego krążenia. Możesz tego uniknąć! Chodź w dobrze dobranym obuwiu (najlepszy obcas: 2-centymetrowy!). Nie zakładaj nogi na nogę, bo to blokuje przepływ krwi i powoduje obrzęki. Ćwicz – aktywność fizyczna usprawnia bowiem krążenie krwi. Masuj nogi. Na skórę nanieś krem lub olejek (może być też zwykła oliwa). Masaż zawsze rozpoczynaj od stóp i kieruj się w górę. Głaszcz je

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Czwartek, 28 sierpnia 2014 (14:00)

    Mam żylaki i jak co roku męczę się z opuchlizną nóg. Jak jej zaradzić? - pyta Maria ze Szczecina

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 8 sierpnia 2014 (10:00)

    Po zimie wiele kobiet zamienia spodnie na spódnicę i odkrywa, że ma nogi pokryte siecią sinych żyłek. Skąd się wzięły i jak się ich pozbyć? Katarzyna Koper

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 5 sierpnia 2014 (14:05)

    Skrzepy krwi krążące w organizmie mogą świadczyć o zakrzepicy. Ta niebezpieczna choroba stwarza ryzyko zatrzymania krążenia i zawału lub zatkania dopływu krwi do mózgu i udaru. Podejrzewałam ją właśnie u pani Elżbiety, która poskarżyła się na bóle łydki.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 (13:05)

    Występują stosunkowo rzadko, ale są poważne. Żylaki sprzyjają tworzeniu się zakrzepów, przez co zwiększają ryzyko rozwoju zakrzepowego zapalenia żył, w następstwie którego może dojść do groźnego dla życia zatoru tętnicy płucnej. Innym powikłaniem żylaków są trudno gojące się owrzodzenia na podudziach powstające wskutek zapaleń tkanki podskórnej.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Poniedziałek, 4 sierpnia 2014 (12:05)

    Kiedy są osłabione, rośnie ryzyko powstawania żylaków na nogach. Starajmy się temu zapobiegać, wzmacniając krążenie krwi i ścianki żył 1 Ważny ruch. Unikaj bezruchu i staraj się jak najczęściej nimi poruszać, aby zapobiec zastojowi krwi. Wyrób sobie nawyk jak najczęstszego poruszania palcami, stopami, całymi nogami. Unikaj sytuacji blokujących odpływ krwi z żył. Nie zakładaj nogi na nogę, nie przysiadaj na jednej nodze. Nie noś obcisłej i krępującej odzieży. 2

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 29 lipca 2014 (11:41)

    Nasiona, liście i kora kasztanowca zwyczajnego zawierają escynę, kumaryny i flawonoidy, które zmniejszają stany zapalne żył, poprawiają elastyczność ich ścian oraz chronią przed tworzeniem się w nich zatorów. Powinien pamiętać o tym każdy, kto pod koniec dnia odczuwa bóle i ciężkość nóg oraz ten, kto chciałby poprawić wygląd ud i łydek, na których pojawiły się cienkie pajęczynki żylaków. Wskutek działania kasztanowych naparów i maseczek drobne nitki żył staną się mniej widoczne. Maseczkę może

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Piątek, 25 lipca 2014 (11:05)

    Polewaj stopy zimną wodą przez kilka minut. Połóż się, oprzyj nogi powyżej głowy i wykonuj prostą gimnastykę: zataczaj stopami kółka najpierw w lewą, później w prawą stronę.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Środa, 23 lipca 2014 (10:45)

    Zmiany na nogach to nie tylko problem kosmetyczny, ale też zdrowotny. Na szczęście są sposoby, by się ich pozbyć.

    Czytaj więcej Komentarzy:0
  • Wtorek, 22 lipca 2014 (10:00)

    1. Wymocz nogi w wodzie z solą kuchenną lub specjalną solą do moczenia nóg. Przez rozszerzone naczynia ucieknie wtedy część niepotrzebnej wody. 2. Pomogą ci żele lub maści, które obkurczają naczynia krwionośne. Stają się one szczelniejsze, bardziej elastyczne i przepuszczają na zewnątrz mniej wody. Preparaty te zawierają np. wyciąg z kasztanowca, sól dietyloamoninową lub substancje przeciwdziałające stanom zapalnym żył. Skuteczne są też środki zawierające spore dawki rutyny, bo uszczelniają

    Czytaj więcej Komentarzy:0